BEYZA KAPU

 

Beyza_Kapu_1BEYZA KAPU
L’Oreal Türkiye CMO

İş hayatına 2003 yılında Colgate Palmolive şirketinde Ürün Müdürlüğü’nde başladı. İki sene boyunca dişmacunu pazarına odaklı olarak çalışan Beyza Kapu; Türkiye’de ağız ve diş sağlığını geliştirmek için TDB (Türk Dişhekimleri Birliği) ile ‘Ağız Sağlığı Günleri’; Eğitim Bakanığı ile ‘ Parlak Dişler Parlak Bir Gelecek’ ; Sağlık Bakanlığı ile ‘Bilecik  Ağiz Sağliği Geliştirme Programı’ organize ederek Türkiye’ de binlerce kişinin bu konuda bilinçlenmesine katkıda bulundu. Tüketici alışkanlıklarını gözlemleyerek geliştirdikleri ‘ Colgate Misvak’ lansmanı ile pazarın büyümesi ve Colgate’ in Pazar payı kazanması konusunda da önemli bir rol oynadı. Bu lansman için seçtiği işbirlikçisi Tema ile Türkiye’ nin doğal hayat zenginliğine destek verdi. 2005 yılında Türkiye pazarına girmek isteyen Kimberly Clark şirketinin kuruluşunda, Ovisan fabrikasını satın alarak Türkiye’ de başlattığı yatırımlarında, Kotex, Huggies gibi markaların Türkiye’ de lansmanında aktif rol oynadı. Grup Ürün Müdürü ve Medya& Pazar Araştırma Müdürü olarak iki pozisyonu yönettiği bu şirketten 2007 yılında üniversite günlerinden beri hayalindeki firma olan L’Oréal için ayrıldı ve o günden beri bu şirkette pazarlama alanina odaklı olarak çalışmakta. 2007-2010 yıllarını Türkiye’ deki pazarlama operasyonunda geçiren Beyza Kapu, 2010 yılında şirketin Paris’ deki ana merkezinde Orta-Doğu ve Batı Avrupa’ da Saç Ürünleri Kategori’ sinden sorumlu Pazarlama Müdürü rolüne terfi etti. Genç yaşta aldığı bu sorumluluğu, hem kariyer hem kişisel gelişiminin yapı taşlarından biri olarak yorumlayan Beyza Kapu, 2012 yılında Türkiye’ ye Pazarlama Direktörü olarak döndü. L’Oréal Türkiye’ nin yerli yüzleri ile ilk reklam filmi çekimleri sayesinde Türkiye’ ye özel iletişim, ürün geliştirme ile ilk defa Türkiye’ ye özel formuller,  yeniden yapılanma ile yeni ve daha profesyonel  bir pazarlama organizasyonu kurulmasını sağlayan Beyza Kapu; hem kozmetik pazarının iki haneli rakamlarla büyümesinde hem de şirketin Pazar büyümesinin x2 katı değerde ilerleyerek, Türkiye’ de 3 numaradan 1 numaralı şirket olmasında aktif rol oynadı. 2014 yılında, halen devam ettirmekte olduğu CMO(Chief Marketing Officer) poziyonuna yükselen Beyza Kapu’ nun ajandasında dijital çağda pazarlama yöntemi, şekli, süreci ve organizasyonunun adaptasyonu ve iyileşmesi var. İçerik pazarlama, organik pazarlama, big data, precision media gibi konulara uzun zamandır odaklanan ekibiyle; makyaj.com ve sacsırları.com  gibi iki native site lanse etti. Bu siteler hem Türkiye’ de hem dünyada başarı örneği seçildi. L’Oréal içinde Rusya, Kanada, Avustralya gibi ülkelerde ve Doğu Avrupa bölgesinde bu sitelerin aynısı Türkiye örnek alınarak uygulandı. Big Data ( Büyük Veri) ya verdikleri önem ve Google ile yaptıkları işbirliği ile  Programmatik Medya nın yapı taşı olan DoubleClick Sistemi’ nin Türkiye’ deki ilk uygulayıcılarından oldu. Sosyal medya ve gerçek zamanlı pazarlamada pek çok başarılı projeye imza attı. “Glassroom” projesi ile gerçek zamanlı Pazar dinleme ve etkileşime geçme için sosyal medya yönetimini şirket içine taşıdı. Dijital çağda değişen pazarlamanın ve etkileşimin gücüyle büyülenip, ekibiyle birlikte yeni alanlar ve projeler üreterek büyümek son günlerde en keyif aldığı aktivite haline geldi.